Múlt csütörtök. Első munkanap. A január 3-i nap reggele "Oly hideg, mint a sápadt tavaszi reggel, mely még a tél hűvösébe kapaszkodik.", mondaná Gríma. A buszozás már a véremben van, de bérletet kellett venni hozzá. Irány a csornai autóbuszállomáshoz legközelebb eső bankautomata. Leszedek pénzt a bérlethez (ugrik 45 Forint bankkártyahasználati díj, megjegyzem a mai napig nem értem miért kötelező a fizetést bankba utalni, hogy aztán kezelési költséggel férhessek hozzá). Kidob a masina 36 darab ezrest... Remek. Az elmúlt három hónapban folyton ez történt. Úgy látszik az ominózus bank így kíván megszabadulni az aprótól. Buszváró, bérletvétel (24900,-Ft) Várakozik egy kazalnyi ember, akik Győrbe mennének. Természetesen a régi 8:40-es majd 8:45-ös Szombathelyről érkező kényelmes Zala Volán gyorsjárat decembertől megszűnt. Amikor 8:40-es volt régen, akkor rendszerint 8:45 körül el is indult. Aztán áttették 8:45-re, attól fogva soha nem indult el 8:50 előtt. Most betettek a megszűnt járat helyére (?) egy ócska ezeréves lepusztult buszt, 8:55-re, aminek nem sok értelme van, mivel a korábbi 9:05-öst meg előrehozták 9:00-ra, így szinte egy időben megy 2 jármű, míg előtte és utána egy órán át semmi.
Keresem a logikát, de nem igazán tudom, miért strapálom még magam. Szóval menne két busz, egy Kónyon át (9:00), egy Kóny nélkül (8:55). Igen ám, de noha azt percenként bemondta a hangosanbeszélő, hogy "Dohányozni az állomás teljes területén tilos, kivétel a kijelölt hely", azt nem mondták be, hogy a kónyi busz meghalt a hidegben és ma nem lesz. Ha egy utasoknak megkegyelmező forgalmi nem kottyantja el, hogy bedöglött amire várnak, a fele utas ott fagyoskodott volna még egy órát. Lassan elgondolkodhatna a Kisalföld Volán, hogy most a dohányzásellenes kampány arca kíván lenni, vagy közlekedési vállalat!
A Kónyt eredetileg kihagyó járatot a kieső pótlására utasítják, hogy menjen be a faluba ahelyett. Talán nem kell részletezni, milyen tömegvonzási szabályok érvényesülnek egy olyan 45 személyes buszon, amelyre két busznyi ember száll fel. Mindez 25 ezer forintért. Minden nap ez van, mert reggeli járaton én nem nagyon ültem még ősz óta. Bedöcögés Győrbe: 9:45-re. Leszállás, összvonalas helyijárat bérlet megvétele (6000,-Ft az eddigi 5400 helyett). Ménfőcsanakra a 22-es járattal igyekszem eljutni. Ez 7.8 kilométer. Mármint elméletben, mert egyébként olyan kerülőket tesz a sárga angyal, hogy néha meglep, miért nem látom a pécsi bazilika tornyait. Az utazáshoz zene is jár, ingyen, bérmentve: ugyanis az ajtó melletti rések segítségével fütyül ránk a szél (meg a Kisalföld volán is). Még tél elején voltak kérdezőbiztosok a járatokon olyan reménykeltő kérdésekkel, mint:
- akkor is utazna ezzel a járattal, ha 10 perccel ritkábban járna? (tavaly ritkítottak legutóbb 10 perccel...)
- akkor is utazna ezzel a járattal, ha egy 10 perccel hosszabb útvonalon járna? (a Párizs-Dakar némileg rövidebb...).
Bezzeg belvárosi ingyenes Citybuszok kellenek a turistáknak.
Az út hosszú, ritkán fut a 22-es 40 percnél rövidebb etapot a Ménfőcsanaki iskoláig a győri városházától. Van idő olvasni, így elolvasom a legújabb híreket az előttem lévő szék háttámlájáról:
"T.B szereti T.R.-t." Mire T.R válaszol: "Egy másik életben." A T.R. nevű személynek (nem írom ki a nevét, de ott nem ilyen szemérmesek) egy másik feljegyzés szerint: "jó csöcse van". Ez utóbbi megjegyzés 2012. XII.18-ról származik és fekete filctől ered. Olvashatunk még itt erotikus szolgáltatásokról, további iskolai pletykákról és exkluzív -de nem emelt díjas- telefonszámokról is. Jobb, mint a Blikk.
Végül 11:12-kor megkönnyebbülten leszállhatok. A nap nehezén túl vagyok. Jöhet a...munka.
Boldog új évet!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése