2011. február 19., szombat

Valentin/Bálint nap a könyvtárban



Valentin - magyarul Bálint - nap volt hétfőn 14-én a könyvtárban, meg kell mondjam kemény meló volt. Egyfelől a vetélkedőre meg kellett írnom 30 versikét, amelyek a feladatok részét képezték, másfelől le is kellett vezényelni. Délután 13 órakor kezdtünk és természetesen szinte minden résztvevő ekkor érkezett és nem voltak hajlandóak egyenletesen magukat beosztva érkezni... 


Különösen kiemelném azon résztvevőket, akik több feladatlapot is teljesítettek, gondolok itt elsősorban a hatodikos leányzókra. Köszönetet kell mondani inspirálóimnak is, főként ama két Hildes középiskolás könyvtári tagunknak, akik segítettek keresni megverselhető célpontokat: kösz Deli, kösz Meli!

Ígéretet tettem arra is, hogy közzé teszem a versek egy részét, amelyek jobban sikerültek, így most ezt meg is teszem:


Ofélia dala:

Az életem szép volt, csupa dínom-dánom
Szerelmem is volt, királyfim, egy dánom;
Ám szívem nem védte meg az amulett,
Érte  lángolásom mára hamu lett.

Hamlet ölelt egykor, ma  a tó vize;
Arcom fehér már, mint a hópihe.
Millais lefestette, Shakespeare megírt,
Fájdalmaimra a halál lehelt gyógyírt.


New Moon – Újhold

Ó iszoNyú Moonday! Bezzeg a péntek,
Mint íze a méznek, az oly finom!
Lelket derít ha vége a hétnek
Csak a hétfő jöttével nő meg a kínom!


Catullus - Lesbiához

A Római költők antológiája bújtat
Lesbiához írt a nagy Catullus
Ha lapozod, a kétezer éves múltat
Lükteti vissza benned a pulzus.


Alkonyat

„Vezetőd Kristen Stewart lesz,
nem repül úgy, mint egy stewardess,
de egy Forks nevű városba elvezet
lányoknak ez kész élvezet…

Mert vannak ott indián farkasok,
De „vér”-esek és nem ordasok,
Meg arcpír nélküli vámpirok,
Remélem a könyv már nem titok!”


Quasimodo

Habár egy szép templomban lakok
Görbe hátú torzszülött vagyok,
Barátom csak egy vízköpő volt,
Míg Esmeraldám hozzám nem hajolt.

Bolondok közt lettem csak király,
És a szerelem mi engem aktivál,
Hogy tűzből is kimentsem a drágát
És elporoljam Frollo nadrágját.


Operaház fantomja

Zongoratanárom rémes egy pofa,
Operában él, csókolni nem tudnám soha
De Raoult elrabolta, mást nem tehettem:
S máris smároltam, majd eltemettem.


Erzsébet királynő - Sissi

Uralkodni sziszifuszi munka
Nem egy lakodalmas menet,
Ferenc Józseffel nő az iszonyunk a
Szeretet helyett.

Bajor vagyok és egyre több a bajom,
Monarchiánkra hol az ellen tör,
Szárazföldön vagy éppen hajón,
Hol életem vesztem egy reszelőtől.


Csipkerózsika

Hol a doktor?
Halódok. Tor
Lesz a vége
Itt fekszem majd száz éve
Sehol egy királyfi vagy herceg
S csak telnek a percek.
Átkozott rokka!
Belerokkanok…


Heléna

Oh mennyi görög és trójai vér
Ömlött patakként a tengerbe értem
Hogy ölte egymást sok-sok fivér
Míg végül újra Spártába értem

Istenek tették ezt velem,
Én majdhogynem vétlen vagyok
Tréfájukat nem nagyon kedvelem
De szőke hajam fáklyaként ragyog.




Jázmin - Aladdin

Egy szultánnak szült jó anyám
Én vagyok Aladdin kedvese.
A nevemet most nem mondanám,
Nem él itt nálunk hiúz és medve se.

Van palackban jó dzsinnünk,
De utóbbit nem isszuk meg soha,
Repülő szőnyeg a dzsipünk
És Agrabah népünk otthona.


Cleo

Ahol a földet a Nílus öntözi, éltem egykor,
Rómait szerettem nem is egyet.
Caesar elé szőnyegben vittek éjjel egykor,
Aki megmozgatott értem dombot és hegyet.

Ízisz istennőm tejben fürdetett
És aranyból készült majd minden ruhám,
De a sors mégiscsak letett:
Kígyók által egy nyári délután.


Fiona éneke

Majdnem szőke herceg hófehér lovon,
Csak kopasz és szószátyár szamár a ló
Arcbőre zöld, min nem segít az Avon,
De a zord külső mögött jóravaló.

A sárkány tornyából kiszabadított,,
Hogy egy töpörödött férje lehessek.
Nappal szép vagyok, de éjjel megrondított,
S csók kell, hogy átkomnak véget vessek
Mert ehhez kevés a gyógyszeres fiola:

Ezerszer csókol: Fiona


Aranyhaj

Nagy gubancban életem fonala
Mostohám egy nagy toronyba zárt
Így nem tudhatom, vajon hol van a
Piac és még nem láttam bazárt.
Csak az ablakomból néha fényeket
Meg egy kaméleont ki furcsán nézeget.
Igazán érkezhetne már egy megmentő
De ha tolvaj lesz, jöhet érte a mentő…


Barbie

Cuki vagyok, szőke hölgyemény,
Az életem nem éppen kőkemény:
Rózsaszín házban, pink bútorok
Közt egy Aqua dalt dúdolok
És sötét,,zord éjeken
Megvéd a férjem? Ken.


Hófehérke

Fehér vagyok, hóesésben láthatatlan
Nincs szebb nálam a tükör szerint,
Hét férfivel élek a házamban
És tán eljön értem a herceg megint.
Mert alma akadt fehér torkomon
S engem már halotti lepel lep el
lehet a túlvilág dalát horkolom,
de egy csóktól az élet  magához ölel.


Rómeó és Júlia

Veronában két szerelmes ellenség éldegélt,
Tán nem is tudnánk, de egy angol elregélt.
Az egyik család ajtó lenne, de ehelyett kapu lett
A másik meg Montagú, kit ront a bú és a rulett.


Dzsidzsia dala

Zéta hunok közé keveredett és nem látott,
Mert a szíve más lány felé húzta,
De a csaj mást szeretett, s megártott,
Hogy áhítozott Attilára, a hunra.
Követte a halálba is királyát Emőke,
Most boldog vagyok, míg oszladozik e nőcske.


Dante

Keresd meg az én poklomat!
Költő vagyok, talján földön éltem,
Beatricét szerettem, de Nagy Feróét nem.
Én a Mennyországra tenném voksomat,
Hol Vergiliusszal jártam a derékkel.
De a pokolban, hagyj fel minden reménnyel!


Hamupipőke

Voltam bálban, álruhában
Másom sincs, csak egy fél cipőm.
Két nővérrel és egy mostohával
Éldegéltem és midőn
A trónörökös nőt keres
Nem enged el pótanyám
De mégis én lettem sikeres
És most feszíthetek oldalán.


Nincsenek megjegyzések: